Header

Header

måndag 1 februari 2016

Ta mig tillbaka!

Ja isfisket har verkligen inte varit någon succé i år! Helt klart den sämsta start jag någonsin haft i mitt fiskerika liv :(.

Men då jag hade en jävla massa bilder att dela med mig från Florida så tar vi det istället. Detta var nog platsen jag borde ha föds på.

Självklart var jag tvungen att besöka Bass Pro Shop. Kan hända att jag gjorde det mer än en gång också, kanske en tre fyra gånger... Men kom igen liksom! Här hade man ju kunnat vara hur länge som helst! Det var dock dåligt med gäddleksaker ;)





Vilken fiskare hade inte velat gå vilse här liksom? Får dedikera ett senare inlägg till vad jag handla.

Djurlivet i den här delstaten var för mig något över det vanliga. Fåglar har man sett i förbannelse. Men det var faktiskt bara svärfar som var duktig på att dokumentera dem.


Varje dag när vi bodde ute på Sanibel kunde man klocka när delfinerna skulle passera stranden. Även om dem inte kom in till benen på en så var det en close up man aldrig lär glömma. Fick även ett tips av en herre på stranden att man skulle slå på vattenytan för att dra till sig deras uppmärksamhet. Funka inte så bra och han var även snabb med att påpeka, efter ett par försök, att vi skulle kanske lugna oss så vi inte lockade hajarna istället =).






Del II kommer om ett par dagar!

//Fojjan







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar