Header

Header

fredag 26 februari 2016

Februari är ingen dum månad ändå

Ja då har man gjort det igen. Suttit i sin glänta och ännu en gång fått uppleva vattnets magi. Även om starten på passet resulterade i två tappade fiskar så skulle jag åter få lämna med ett leende på läpparna. Hugget var brutalt för den här tiden på året och linan fullkomligt rasa ut ur spolen. Den kylstelda damen visade inga som helst tecken på att det endast var någon grad ute och flera gånger ruskade hon på huvudet ovan vattenytan. För varje vevtag jag fick in kändes ruskande tyngre och tyngre. Mellan de dalade snöflingorna kunde jag se att hon var krokad i yttre delen av läppen och ångesten för att återigen tappa en fisk kröp närmre. Men det gick ju bra för annars hade jag väl inte haft något att dela med mig av :)

Februari gav mig min andra meters fisk detta året. 100cm exakt och vågen gick upp till 8.38kg. Så från att endast ha drömt om att passera 8kg i år har jag nu gjort det två gånger om. Galet! och fisken är ju knappt på tjocken än. Ska bli intressant och se vad den här våren kan komma med, men om det tar stopp där så är jag inte bitter.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar