Header

Header

fredag 19 februari 2016

Årets första mål avklarat!

Idag är det en vecka sedan jag tog mig ut på årets första riktiga fiske. Ja ismete är inte riktigt på riktigt i min värld. Även om det stillar gäddtarmen lite är det trevligare när träd och blommor börjar att slå ut. Denna våren var mitt första mål att ta en gädda över 8kg. Det är nu avklarat och jag vet inte om jag ska satsa på 9kg redan i vår eller om jag ska spara det till nästa år? Med all flyt jag hade förra veckan så är det nog slut på turen för ett tag framöver. Men vi får se, mer gädda lär det bli om den ny anlända isen bara kan ge med sig.

 Kebabrulle bjöds det på denna underbara dag.

 Minus säcken landa det nya pb:t på 8.3kg

 103cm lång,



 Lovely little chunk.

Senare denna eftermiddag lyckades jag vinna på förorder lotteriet. Två dygns fiske med Northern Baits Fredrik Mangotsson är under planering. Ska bli skoj som fan och få lära känna detta fiske lite mer på djupet. 

Försvinner inte isen till nästa vecka så är det bara betesbyggnad på schemat. Ska hjälpa fiskeklubben med denna sportlovs aktivitet. Tyvärr fungerar inte sportlovs agendan på samma sätt som när man själv var ung så vi får se om det dyker upp någon. Även tänkt att jag ska hålla ett litet föredrag för de unga om de olika metoder vi utövar. Så har ni barn i yngre ålder som behöver lämna tv-spelets värld för tre korta timmar så hör av er! Har för mig att vi har 30 platser till förfogande.

//Fojjan





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar