Header

Header

torsdag 24 april 2014

Packning pågår

Alltid samma dilemma när man ska iväg. Vad ska man ta med sig? Någon som känner igen sig när man säger att man ska packa lätt? :) Man vill ju känna sig väl rustad inför vad som kan vara ett drömfiske, men samtidigt vet man att får man fisk på första betet man använder så blir det inte många andra som får chansen. Sen är man 40 mil hemifrån så kan man inte direkt vända hem för att hämta något som kan saknas. Gädda och gös är ju prio ett denna resan men om de första dagarna inte går bra har vi sagt att vi kanske lägger om strategin och satsar på lax och öring. Det gäller ju att kunna vara flexibel. Så i detta fallet ska det packas med sju spön och även då en drös beten för de olika ändamålen :) Fy fasen vilken tur att man ska vara ensam i bilen på väg norrut. Riktigt vart fisket ska bedrivas har jag dålig koll på. Min gode vän Claus som jag ska fiska med har skickat över djupkartor men inte blev jag klokare för det. Så vi får väl helt enkelt se om man får med sig "rätt" beten för trippen eller om det kommer att bli en flopp. Det enda jag vet helt hundra är att det inte är riktigt lika varmt i vattnet norrut som här hemma. Jag var ute med stallkamraten Magnus här om dagen och då visa ekolodet 15 grader i vattnet. Samtidigt lekte mörten i vassen och bad säsongen närmar sig med stormsteg.

Vill även hylla mitt senaste inköp som jag har tänkt ha i båten och på andra äventyr. En solcellsladdare som är inköpt från Outnorth. Verkar väldigt robust och ska även tåla väta vilket självklart är tvunget ute till sjöss. Nu slipper jag oroa mig för att min mobil ska dö hela tiden. Blir en bra combo tillsammans med min portabla högtalare så man kan ha lite dunka dunka när fisket blir segt. PowerMonkey Extreme!


Organiserat kaos :)

//Fojjan



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar