Header

Header

måndag 7 april 2014

Äntligen fick gummimannen komma ut och fiska

Magnus Wehlin aka gummimannen fick äntligen lite tid över och kunde hänga med ut på ett pass. Gäddan har redan lekt i vår lokala sjö och att starta grunt var verkligen ingen succe. Inga fiskar de första timmarna och det var nog på gränsen till hemgång när det väl dök upp fisk på lodet. Precis som alltid skulle Magnus visa sina skills och snabbt hade han landat två fiskar med en topp strax över fem kilo. Hans Jeff Boggs Shad 9" och Söderjiggar skulle visa sig generera ett antal hugg och även en tredje fisk fick han landat innan han skulle bege sig hem och förbereda för kalas.

Själv stod man där och bytade bete titt som tätt men inget skulle funka för stunden. Till sist åkte en klassisk Westins Jätte på och ett fåtal kast senare skulle jag äntligen få känna på dagens första hugg. Inte det monster man önskar men ack så trevligt att få fisk. Vi fortsätter att nöta samma plats och det dröjer inte lång tid innan jag får känna på ett av de mest brutala hugg jag någonsin har känt. Innan jag ens har gjort mothugget känner jag att gäddan har flyttat min Westins Jätte ett par meter i sidled. När väl mothugget var gjort simma den rakt upp mot ytan för att göra ett antal spektakulära hopp. Att den inte kunde pressa vågen till mer än fyra kilo var ännu mer imponerande.

Mycket trevligt att få se gummimannen i båten igen och för tillfället håller vi på att montera en MinnKota PowerDrive V2 Ipilot i båten. Hoppas inte den premiär turen ligger allt för långt bort i tiden. Dock ska man tillbaka till skolbänken i morgon. Må det inte vara en allt för jobbig kurs så man orkar kombinera det med jobb och fiske :)







//Fojjan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar