Header

Header

måndag 28 mars 2016

Galet mycket fiske utan det efterlängtade aset, men kul var det

Veckorna rullar på och min stora satsning på grövre gädda stannade av. En hel drös med pass har avverkats men tyvärr har det inte kommit upp något mer än en bunke små gäddor.

Jag har skaffat mig en ny fiskekamrat. Lilla Hampus hade ingen som ville fiska med honom så jag tog  han under mina vingar ;). Vi började med att jaga gädda. Men som läst ovan, ingen framgång. Jag testa själv två nätter på karp, ingen framgång. Jag och Hampus bestämde oss för att testa ett nytt karlvatten. Det gick bättre! Hampus fick sitt livs första karp och nu är han också fast i träsket :).

Tyvärr har jag inte tid att skriva mycket mer. Det är dags att ta sig ut trädgården och börja bekämpa mossan. Önska mig lycka till :)

Grattis till Hampus för första karpen. Jag själv ska gå i ide en vecka. Sen är det dags för mig och Magnus att åka norrut för fisketävling. Även där lär vi behöva ett lycka till. Gäddan pippar för fullt i vassen här hemma så känns tyvärr som att vi kommer mitt i lek. Men vi hoppas på det bästa och om inget lär det bli jävligt kul.





//Fojjan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar