Header

Header

måndag 15 juni 2015

Havsfiske

Havsfiske är väl inget jag har snöat in på men nån enstaka gång om året kan det vara fint med lite omväxling och efter lite påtryckningar så var det då dags för en liten tur. Stora rullar och klumpiga spön är inget för mig så fram med vertikal och spinnutrustningen sen kände jag mig redo att tampas med havets demoner. Andreas bjöd ut mig på plattfiske för något år sedan så jag tänkte att det skulle bli något liknande med räkor som bete och det visade sig inte vara ett dumt drag sett till alla hugg jag hade under dagens fiske. Men ack vilka problem jag hade med att kroka dem! Med tanke på storleken på den fisk jag fick upp så tänker jag utgå ifrån att jag helt enkelt bara hade småfisk som högg på havets botten.
Ida bände torsk på mina gösjiggar och medans hon lyckades kroka dem fick man agera avkrokare i snäll pojkväns anda. Tre små rackare lyckades hon få upp innan sjösjukan tog över =).
Christer bände småtorsk och när han väl trodde att det var en större torsk visade sig att det faktiskt va tre små rackare som bråkade med han.
På eftermiddagen började det att blåsa upp och till sist hade man knappt kontakt med sitt bete och vi valde att gå in för dagen. Får hoppas på lite finare dagar under sommaren så man kan ut och jaga lite makrill också.

Vad har man annars på tapeten. Jodå jag och Danne har precis varit ute på en djävulsk skogsrunda och letat nya platser i jakten på monster karparna. Vad vi kom fram till behåller vi väl för oss själva men jakten planeras just nu in i minsta detalj ;)



//Fojjan 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar