Header

Header

måndag 18 maj 2015

Metet går bra i år

Precis som rubriken låter har min omskolning gett alldeles för bra resultat för att jag skulle vilja ändra på något. Kul som fan är det rent ut sagt!

Senaste passet blev det återigen pb. Lyckades att pressa upp mitt personbästa på både fjällkarp och sutare. Karpen var det bra fart i. Fick faktiskt springa efter den då den valde att gå in i en passage in i en annan vik. Foppatofflorna var inget bra val för detta ändamål :).
Sutaren ville inte vara sämre och jag var säker på att det va en karp i "mellanstorlek" som hade slukat mina boilies. Men det är kul med överraskningar och man vet aldrig riktigt vad som är i andra änden av linan.

En riktigt fin spegelkarp blev det också detta pass. Pressade vågen till 9.85kg. Så tre karpar och 8 sutare blev det för att vara exakt. Veva faktiskt in allt vid två tiden på natten då det frös på ute. Ville inte lämna sovsäcken mer och (jag tror det var sutare) sutarna gjorde så gott de kunde för att hålla mig vaken.


Fick även idag ett trevligt brev på posten. Min allra första storfisksnål. Kul som fan. Har man äntligen ett bevis på att man faktiskt har gjort något rätt och nu är målet en godkänd fjällkarp och varför inte satsa på en spegel som kan pressa vågen till magiska 15kg.

Tråkigt nog fick jag inte dela sista passet med någon och jag gjorde mitt bästa för att få fram bilder. Men mitt kamerafäste till stativet har kommit bort så det blev lite alternativa lösningar och till sist tröttna jag på kameran och starta videokameran istället. Bjuder på nån bild och en halvsliten filmsnutt, lovar jag ska bättra mig :)







//Fojjan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar