Header

Header

måndag 23 februari 2015

Vilken helg! 10kg närmar sig!

Denna helgen har jag haft besök av min gamla klasskamrat från Forshaga Akademin Claus Chmura.
Planerna var från början att jag skulle hälsat på han, men det milda vädret har gjort isarna riktigt dåliga i hans trakter så mitt öppna vatten fick helt enkelt duga. Jag hade inte så stora förhoppningar för helgen och jag hoppades rent ut sagt bara på att vi skulle få någon fisk. Sist vi fiska tillsammans kom det endast upp en fisk och den var inte ens värd att komma ihåg. Dock stal någon all min utrustning den helgen så man lär väl aldrig glömma.
Men denna helgen kom revanschen! Endast min vilda fantasi hade väl kunnat tänka sig att det skulle gå som det gick. Det tog väl en timme innan det blev action för Claus. En fisk som skulle visa sig bli helgens största men där blev några "finingar" till och jag är mållös bara jag tänker på det. Så istället för att hitta på nått skitsnack så säger jag att vi landa fem fiskar i helgen. Tre av dem tog sig över 7kg!! Största vägde hela 9.68kg och var 108cm lång. 7.02 och 7.10 var vikten på de andra två som tog sig över 7kg. Näst minsta fisk nådde nästan upp till 5kgs strecket och den minsta var på ca 3kg. Det kan man kalla en godkänd helg när målet var att fånga en fisk.
Får se om jag hinner med nått mer fiskande innan det är dags för en välbehövlig semester. Kanske finns nått trevligt fiske i Burma :)

//Fojjan

Claus med sin på 7.10kg.



Min på 7.02kg.


Nästan 5kg.

Så avslutar vi med den stora madammen! Tack för en trevlig helg Claus!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar