Header

Header

torsdag 30 oktober 2014

Terapi vattnet levererar årsbästa

Det har varit ett tungt år och dem stora har verkligen varit svår lurade. Ismetet vill jag ju inte räkna in och fisk över fem kilo kan lätt räknas på en hand. Även denna dag skulle visa sig svårfiskad och endast några pet i mina jiggar som serverades hade man under morgontimmarna. Sen kom det klassiska klockan elva hugget och jag visste direkt att det skulle vara en bättre fisk om den inte var felkrokad. Pigg som attan och många tunga rusningar in under båten innan jag väl fick se fisken. Det va väl i samma stund som den såg mitt fula tryne och bestämde sig för att ta ett par rusningar till innan jag äntligen kunde få den i håven. Äntligen en bättre fisk! Kul också att man inte har spenderat en minut vid detta vattnet under hela året :) Som jag har saknat de där nattsvarta mördarögonen. Det är verkligen detta som gör det värt alla timmar man lägger!


Dagen därpå ringde den där jävla klockan 03:00 och det var dags för test av nytt vatten. Tog mitt pick och pack och begav mig hem till Mange. Därifrån leta vi oss norrut och väl framme vid sjön var det fortfarande kolsvart ute. Då började problemen. Iläggningsplatserna hade man bommat och allt hade blivit privat väg. Upp och ner hit och dit och inte kunde vi finna en vettig plats för att traila ner båten. Fick till sist tag på en härlig gubbe och det visade sig att det fanns en plats där vi nästan hade befunnit oss från början så det var återigen dags att snurra runt bilen och tillbaka samma håll som vi kom från. Väl framme möts vi av en gjuten ramp och det va inga som helst bekymmer att få i båten. Väl ute på vattnet möts av en nordanvind som gör det helt omöjligt att hålla kurs på båten. Som om inte det var nog fick vi larm på att oljan var slut till motorn så vi bestämde oss helt enkelt för att vända skutan hemåt. Självklart blev det till terapi vattnet. Den sjön är verkligen inte stor så där märker man aldrig direkt av vinden. Så kort och gott spenderade man närmre sex timmar i bilen under förmiddagen:) Inte heller skulle fiskat gottgöra oss under eftermiddagen och endast tre fiskar lyckades vi lura under eftermiddagen. Men vad gör det när man får komma ut i det härliga, det va i alla fall jävligt god mat. Nästa helg väntar äntligen Blekinge! Ska bli kul och komma dit för första gången. Min guide för helgen har också haft ett lyckat fiske de senaste två veckorna så jag hoppas det håller i sig. Är det kanske dags för ett efterlängtat pb?? 


 Alltid redo för nästa hugg
 Så j*vla gott!!

//Fojjan



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar