Header

Header

fredag 28 februari 2014

Tre dagars gäddfiske

Jakten efter den stora damen har börjat i full galopp. Isen har precis släppt men efter kalla nätter så ligger där en liten hinna när man kommer ut på morgonkvisten. Första dagen skulle jag spendera i ett vatten som jag inte har besökt på ett par år. Det tog inte lång tid innan flötena skulle börja dyka. Jag hade fullt upp i ett par timmar medans huggen haglade tätt och jag gjorde allt i min makt för att kroka det som befann sig i andra änden. Men de fyra graderna i vattnet tar ut sin rätt på alla krigare och slöa som dem är så var dem snabba med att spotta ut mina mörtar. Lyckades landa 8 av 20 hugg....jävligt nöjd även om ingen fisk skulle ta sig över 3kg strecket. Sjön har potential men tydligen bara denna dagen. För dagen därpå skulle endast en fisk komma upp i båten och fisket var riktigt segt. Lika snabbt som flötena dök kom dem upp igen. Så ny taktik och nytt vatten för dag 3! men det skulle inte hjälpa. Hade en liten rolig hugg period på tio minuter där alla mina flöten försvann (icke samtidigt) men precis som andra dagen så spottade dem ut min betesfisk. Leka med maten är helt ok i gäddans värld :).

Nu taggar vi för nästa pass, kanske hon kommer upp innan avfärd till Thailand och Gilhams Fishing Resort nästa vecka :)




//Fojjan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar